Stine Hebert – ny rektor for Det Fynske Kunstakademi

Bestyrelsen for Det Fynske Kunstakademi har ansat Stine Hebert som ny rektor med tiltrædelse den 1. marts, 2013. Stine Hebert er 33 år og er for tiden kurator på Kunsthal Charlottenborg.

Stine Hebert er Mag. Art i kunsthistorie fra Københavns Universitet og endvidere MA i Contemporary Art Theory fra Goldsmiths College, University af London.

Stine Hebert kender Det Fynske Kunstakademi, idet hun har undervist på stedet i kunstteori i 2011-12. Hun har tidligere arbejdet som freelance kurator og har skabt projekter i samarbejde med en række internationale institutioner, og har bl.a. tidligere været leder af BAC – Baltic Art Center i Sverige.

Stine Hebert har et bredt internationalt netværk, som Det Fynske Kunstakademi forventer at få stor gavn af som internationalt orienteret akademi. Endvidere er hun en erfaren kurator, underviser og censor og har bidraget til adskillige publikationer om kunst.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til bestyrelsesformand Poul Falck, e-mail pfalck@pfalck.dk eller telefon +4522402500